Monkin uusi alusvaatemainos: ei ammattimalleja eikä kuvankäsittelyä
34 140
Kylläpä ilahduin, kun törmäsin eilen internetin ihmeellisessä maailmassa Monkin uusiin alusvaatemainoksiin. Kuvissa näkyi ihanan normaaleja, inhimillisiä vartaloita ja luonnollisen, tavallisen kauniita naisia. Ei huippumalleja, ei photoshoppia. Sen sijaan on vatsamakkaroita, mustelmia, litteitä takamuksia, pömppömahoja. On pitkää, pätkää, tummaa, vaaleaa, laiheliinia ja muhkeaa. Ja siinä se on kaikki sopuisasti rinta rinnan ja kaunistelematta – naisvartaloiden monenlainen, rikas kirjo. Tätä on odoteltu ja kaipailtu pitkään ja hitsi miten hienoa, että näin iso brändi kuin Monki on rohkeasti valinnut tällaisen kulman kampanjaansa.
Uuden uimapuku- ja alusvaatekampanjansa motivaatioksi Monki on nimennyt sen, että tytöt voisivat paremmin. Kampanjan tavoitteena on saada tytöt pitämään itsestään. Epävarmuuksista ja kaikenlaisten epäkohtien osoittamisesta ammentavan mainosmaailman keskellä se on ihanan tervettä ja virkistävän erilaista.

Nina Andersson Voigt on kuvannut ”Good vibes only” -kampanjaan neljä ruotsalaista luovalla alalla työskentelevää naista ja kevään aikana myyntiin tuleva mallisto kantaa nimeä ”Pretty honest for SS17 #nofilter”.
Mitäs mietteitä tämä teissä herättää? Tavismallejakin käyttävissä kampanjoissa kritisoidaan usein juuri sitä, että mallit ovat joko mitoiltaan hyvin sopusuhtaisia tai lähellä ammattimalleja. Tai sitten kuvia on käsitelty niin reilusti, että kehon luontaiset poimut, juonteet ja muhkurat on taiottu olemattomiin. No, tässä kampanjassa nähdään nyt viimein jotakin todella aitoa ja rehellistä. Olen aina tykännyt Monkista (psst, Monkilla on muuten ihan erityisen hyviä farkkuja!) ja sen tyylistä mainostaa ja kampanjoida. Jälleen kerran nostan hattua rohkeudesta rikkoa rajoja. :)

Photos: Nina Andersson Voight for Monki SS17
Tags: hyvinvointi, Inspiraatioita, muoti
Categorised in: Muoti