Bravolution – vallankumous helpompien alusvaateostosten puolesta
226 40
Kaupallinen kampanja, yhteistyössä Lindex
Käsi ylös kaikki te, jotka vihaatte käydä alusvaateostoksilla? Ei taida rintaliivien sovittelu kaupan ahtaassa sovituskopissa olla kenenkään lempipuuhaa – ei ainakaan minun. Ylipäänsä hyvin istuvien ja muutenkin mieluisien rintsikoiden löytäminen on aina aikamoinen homma, mutta tuntuu jotenkin erityisen tuskastuttavalta, että joka kerta uusia rintaliivejä etsiessä on sen saman ruljanssin edessä. Hikeä puskee ja ensin pitää äheltää kaikki vaatteet pois ja pian taas takaisin. Ja jos tuli napattua matkaan juuri se väärä koko tai mallikaan ei ole hyvä, pahimmillaan pitää pukea ja riisua edes-takaisin hakiessa hyllystä välillä lisää kokoja tai malleja sovitukseen.

Lindexillä huomattiin alusvaateshoppailun tuska ja päätettiin tarttua haasteeseen. Lindex nimittäin uudisti hiljattain alusvaatemallistonsa täysin ja sitä kautta pyrkii hieman helpottamaan naisten elämää alusvaateostosten osalta. Juuri lanseeratussa uudessa Bravolution-alusvaatemallistossa on nimittäin 13 eri mallia, jotka ovat tästä eteenpäin AINA saatavilla. Eli kun löydät mieluisan ja sopivan mallin sekä koon, voit jatkossa ostaa saman malliset ja kokoiset rintsikat helposti sovittamatta. Jokaisella rintsikkamallilla on oma nimensä, jonka perusteella se on helppo tunnistaa ja mallit on liikkeissä lajiteltu nimen mukaan omille osastoilleen, joilta löytyy sitten samasta mallista eri värejä ja kuoseja.

On mahdollista, että joillakin alusvaatemerkeillä on tiettyjä myynnissä vuodesta toiseen mukana pysyviä malleja, mutta onpa suorastaan hassua, että kukaan ei ole keksinyt tehdä tätä tällä tavoin jo aiemmin! :) Väittäisin nimittäin, että idea on oikeasti aika nerokas ja ostosten tekoa helpottava – nyt rintsikat voi tilata yhden sovituksen perusteella vaikka verkkokaupasta, kunhan sopiva malli ja koko on kerran kaupassa sovitettu.

Mallistoon kuuluu siis 13 erilaista rintsikkamallia, joiden joukossa on tarjolla vähän joka makuun jotakin: on useampaa erilaista push-upia, t-paitaliiviä, balconettea, olkaimetonta, topattua, toppaamatonta, kaarituellista ja kaarituetonta. Suurin osa malleista on myynnissä jo nyt, mutta muutama ilmestyy vasta tulevana syksynä. Aika hauska juttu Bravolution-mallistoon liittyen on myös se, että kampanjakuvissa alusvaatemalleina esiintyvät Lindexin omat työntekijät. :)

Olen muuten miettinyt vähän näitä alusvaatejuttuja muutenkin, kun bongasin jostain (en tietenkään muista mistä) luvun, että suomalainen nainen ostaa keskimäärin 1,7 rintsikat vuodessa. Ryhdyin miettimään tuota määrää ja sitä, kuinka aika monen vaatekaapissa alusvaatehylly on niitä laiminlyödyimpiä osa-alueita. Aika moni tinkii vaateostoksilla nimenomaan alusvaatteissa. On tavallaan ymmärrettävää, että alusvaatteisiin ei ehkä haluta niin paljon panostaa, koska ne eivät näy päällepäin. Kannattaa silti muistaa, että kyse vaatekappaleesta, jota käytetään vuoden jokaisena päivänä. Sekään ei muuten taida ihan pitää paikkaansa, että alusvaatteet eivät näkyisi päällepäin, sillä vaikka itse rintsikat jäisivät vaatteiden alle piiloon, ne vaikuttavat olennaisesti sekä omaan fiilikseen että siihen, miltä ne päällysvaatteet näyttävät yllä. Huonosti istuvat tai vääränkokoiset rintsikat (tai alushousut) nimittäin saattavat pahimmillaan pilata koko asukokonaisuuden.

Paljon on puhuttu myös siitä, että suurin osa naisista käyttää vääränkokoisia rintaliivejä. Kannattaa siis oikeasti ottaa mittanauha avuksi ja varmistaa oma koko ennen rintaliiviostoksille lähtemistä tai pyytää liikkeessä myyjältä apua sopivan koon valitsemiseen. Myyjät osaavat kyllä tarkistaa oikean koon, se on osa heidän ammattitaitoaan ja työtään. Ei siis kannata ujostella, vaan rohkeasti pyytää apua tai kysyä neuvoa. Myös Lindexin nettisivuilla on hyvä opas oikean koon valintaan. :)

Kävin tällä viikolla tutustumassa lehdistötilaisuudessa tähän Lindexin uuteen Bravolution-mallistoon, mutta vielä en ehtinyt sovitella ja valita omaa lempparimallia. Veikkaan silti, että lemppari löytyy joko t-paitaliivien joukosta tai kaarituettomista malleista. Myös olkaimettomat kiinnostavat, sillä tykkään käyttää usein sellaisia paitoja ja toppeja, jotka vaativat seurakseen olkaimettomia liivejä. Pitää siis käydä sovittelemassa!
Sain yhteistyön tiimoilta järkätä myös teille pienen kisan tähän uuteen Bravolution-mallistoon liittyen. Saan nimittäin arpoa viidelle onnekkaalle 20 euron arvoisen lahjakortin rintaliiviostoksille. Bravolution-liivien hinnat ovat pääosin 15-20 euron hintahaarukassa, joten lahjakortilla voi käydä lunastamassa itselleen sitten uutuusmalliston rintsikat. :) Minua kiinnostaisi tietää, että milloin te olette viimeksi ostaneet uudet rintsikat ja millaisista malleista ja kuoseista itse eniten alusvaatteissa pidätte? Olen myös utelias sen suhteen, mitkä noista uusista Bravolution-malleista (Adore, Love, Diva, Tease, Rebel, Wow, Amaze, Dare, Romance, Attract, Delight, Flirt ja Charm) ovat teidän suosikkejanne! Käykää siis kurkkaamassa Lindexin sivuilta mallistoa tarkemmin ja antakaa vastauksenne kommenttiboksin puolella. Kaikki kysymyksiin kommenteissa vastanneet ovat mukana lahjakorttien arvonnassa. Kisa on voimassa ti 13.5.2014 klo 24 asti ja muistakaa jättää kommenttinne yhteyteen toimiva sähköpostiosoite. Onnea kisaan!

Photos: Jenni Rotonen / Pupulandia
Tags: Kaupallinen kampanja, muoti, Muu muoti
Categorised in: Muoti