17/10/13

Lounaspettymyksen pelastus

15 53 PA166008.JPG

Pakko jakaa teille tämä symppis tarina eiliseltä, kun tuli siitä niin hyvä mieli. :) Olin menossa lounastreffeille kaverini kanssa Kiasman kahvilaan ja siinä pöytään istahtaessani hihkaisin innosta, kun huomasin, että lounaslistalla oli kaalikääryleitä metsäsienitäytteellä. Minähän olen siis aivan intohimoinen kaalikääryleiden ystävä. :D Odotin, että tarjoilija tulisi hakemaan tilauksemme ja kun hän vihdoin saapui, hän sanoi tekevänsä ensin yhden asian. Ja mikä se asia oli: hän veti ruksin kaalikääryleiden yli lounaslistalla. ”Eiiiiiih, miksi noin teit??!”, kiljaisin ehdittyäni jo riemuita pian lautasellani lepäävistä herkuista. Mutta niin köpelösti oli käynyt, että juuri edellinen asiakas oli tilannut VIIMEISEN annoksen. Lounaslistalla ei ollut mitään muuta, mikä minulle olisi maistunut, joten tilasin sitten vain teetä ja ajattelin hakevani myöhemmin kaupasta jotakin. Pettymys oli varmasti nähtävissä naamastani. :D Kaverini vielä vitsaili tarjoilijalle, että ”Jos välität meistä, niin ehkä voisit tekaista vielä yhdet kääryleet lisää!” 

Tee tuli pöytään ja hetken kuluttua seurasi toinen tarjoilija, joka kertoi terveisiä tältä ensimmäiseltä ja asetti pöydälle eteeni porkkanaleivoksen. Että josko se lievittäisi pahaa mieltäni, kun jäin ilman niitä kovasti himoitsemiani kaalikääryleitä. Hei, ei todellakaan olisi tarvinnut, mutta hitsi miten kilttiä ja suloista! Monessa mielessä tympeä viikonalku piinaavine migreeneineen sai kyllä tarjoilijan huomaavaisuudesta ja kiltteydestä täydellisen piristyksen. Kiittelin kyllä tarjoilijan seuraavan kerran nähdessäni vuolaasti, mutta lähetänpä silti vielä terkut Kiasman kahvilaan sille sympaattiselle tarjoilijalle näin bloginkin kautta. Pelastit päiväni! <3

Tags: , , ,

Categorised in: Elämä

15 kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  • Eeka

    Ihana tarjoilija! Kiva että hän osasi olla hyvä asiakaspalvelija, tämäkin on sitä toisten huomioonottamista ja hyvän mielen tekemistä parhaimmillaan :)

  • Olipa ystävällinen tarjoilija :)

  • hannaelina

    Tällaiset jutut kyllä piristää päivää! ^^ Kaiken lisäksi tarjoilijalla oli aika hyvä pelisilmä! Leivoksen hinnalla positiivista markkinointia blogisi ja Instagramin kautta. Lisäksi kaverina julkisuuden henkilö, joka hänkin ainakin Instagramissa tilanteesta kuvan laittoi. Nerokasta ja kustannustehokasta markkinointia! :) 

  • Vieras

    Joo sama tuli mieleen, mietin olisikohan tällaista tavallista tallaajaa kohdeltu ihan samalla tavalla… Nooo, eihän he tietenkään voineet olla varmoja, päätyykö tarina blogiisi, mutta tässä tapauksessa riski-hyöty-suhde oli aika iso. Tai ehkä se oli vaan ystävällistä asiakaspalvelua :D

  • Jenniii

    Tähän kohtaan on todettava, että olen 100% varma, että tarjoilijalla ei ole hajuakaan blogini olemassaolosta. Älkää olko noin kyynisiä! Se oli vain ihana tyyppi ja hyvä asiakaspalvelija. :) <3

  • Jenniii

    Ja lisäyksenä vielä, että olen aina muuten saanut tuolla kyseisessä paikassa aivan erityisen hyvää palvelua, ja sama kokemus on kertomusten mukaan myös kavereilla. :) Joissakin paikoissa todella ymmärretään asiakaspalvelun merkitys!

  • Mindeka

    Minäkin olen saanut ko. paikasta loistavaa ja ystävällistä palvelua, vaikka olimme parikymmenpäisen vauva-/taaperoporukan kanssa siellä JA poistuin maksamatta epähuomiossa. (Älkää kysykö enempää. NOLOA.)

    Pointtina siis se, että kuinka hienosti asia hoidettiin, kun soitin sporasta sinne perään, että apua, tajusin juuri mitä tapahtui, niin he pysyivät tyynen rauhallisina ja jopa naureskelivat asialle. (Eräs porukkamme jäsen kuittasi myös minun laskuni, jolloin velkasaatavat siirtyivät kaverille, eikä kahvilalle.)

    Ammattitaitoa ei ole pelkästään ystävällinen käytös, vaan nimenomaan se pelisilmä poikkeustilanteissa.

  • Vieras

    Voi toki olla :) Mutta olihan tuo ystävällinen teko, tiesipä blogistasi tai ei, ja kiva että päiväsi piristyi. Sitä paitsi onhan ”tavallinenkin” hyvä asiakaspalvelu tavallaan myös markkinointia samalla, hyvät (ja eritysesti myös huonot) kokemukset kantautuu eteenpäin ilman blogejakin.

  • Suvi55

    Ihana tarjoilija, asiakaspalvelua parhaimmillaan! :)

  • Jenniii

    Se on totta, että hyvä asiakaspalvelu on AINA hyvää markkinointia ravintolalle, koska ihmiset puhuvat. Vastaavasti huonot asiakaspalvelukokemukset kiirivät muidenkin tietoisuuteen usein hyväkin ripeämmin. Ja siihen ei blogeja tarvita, mutta tietysti mielelläni tuon esille sen myös blogissa, jos olen saanut aivan ekstrahyvää palvelua jossakin. :) Menen takuulla toistekin ja toivottavasti muutkin käytte joskus tuolla vaikka kahvilla kokemassa sen asiakaspalvelun laadun ihan omakohtaisesti. :)

  • hannaelina

    Tässä ei ollut missään nimessä kyse kyynisyydestä. Ihan varmasti oli aitoa, hyvää asiakaspalvelua. Epäilemättä. Teen markkinointia työkseni, joten tällaiset seikat väistämättä tulevat vain mieleeni. Ja word-of-mouth eli vanha kunnon puskaradio se vasta luotettavinta ja tehokkainta markkinointia on! :)

    Lisää tällaista asiakaspalvelua, kiitos!

  • Tiina

    Samanlaiset kokemukset Kiasman ravintolasta. Lounasruoat loppuvat usein kesken ja palvelu on aina loistavaa. :)

  • Hosuli

    Ihanasti tehty. :) Pienillä asioilla on suuri merkitys, jos sattuu olemaan vaikka kurja päivä. Arvostan. Leivos näyttää kaiken lisäksi superherkulliselta.

  • Mapsu

    Todella hieno ja harvinainen teko!!! Saa sinut kenties palaamaan tuohon paikkaan toistekin kuin että oisit jäänyt ilman kaalikääryleitä ja olisit aina yhdistänyt sen tuohon paikkaan – hatunnosto !!

  • MiaVain

    Kiasman tarjoilijat on vuosi sitten noteerattu Hesarissakin pääkaupungin parhaasta palvelusta ja itse olen saanut siellä aina loistavaa palvelua hyvällä huumorilla ryyditettynä. Ja pisteet myös sinulle, että nostat saamaasi hyvää palvelua blogissasi –liian harvoin ihmiset muistavat kehua toisiaan, kun aihetta on.

Related posts