28/09/15

Muotimainoksen uudet kasvot

7 32 hm1.jpg

Bongasin Dazed Digitalin sivuilta todella kiinnostavan artikkelin H&M:n uudesta mainoksesta. Oli H&M:stä sitten mitä mieltä hyvänsä, tämä mainosvideo on kyllä ihan mainoksena minusta aika kiinnostava ja rajoja rikkova. Tällaista uutta ajattelua lisää koko muotimaailmaan, kiitos! Enkä nyt siis puhu varsinaisesta loppuun lisätystä mainosviestistä, vaan sisällöstä ennen sitä. :)

Translation: An interesting new ad by H&M. I’d like to see more of this in the fashion world, please.

Tags: , , , , , ,

Categorised in: Muoti

7 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Kerttu88

    Ihan hieno idea paitsi että tuolla meiningillä H&M vain tukee sitä suuntausta että on normaalia ostaa uusia vaatteita liukuhihnavauhtia kun sen sijaan sen pitäisi pienentää ratkaisevasti tuotantoaan.

  • Jenniii

    Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että vaatteita pitäisi yksinkertaisesti valmistaa vähemmän, laadukkaammin, ekologisemmin ja eettisemmin. Pidin kuitenkin mainosvideon avainajatuksesta, joka minusta on jotain todella uutta muodin saralla – etenkin kun puhutaan H&M:n kaltaisesta massabrändistä.

  • norppu

    jep, tässä onkin nyt kiinnostavaa miettiä että onko kierrätyskehoitus pelkkä brändäyskikka, vai onko siinä joku vilpitön ajatus taustalla. toisaalta vaikka kierrättäminen olisikin vain mainosta ja viherpesua, niin jonkinlainen edistysaskel sekin; aiemmin kun suuret muotibrändit eivät ole olleet kiinnostuneita jalanjäljestään ja viestistään minkään vertaa.

    eli, ideaali tämä ei vielä ole, mutta ehkäpä askel eteenpäin kuitenkin? ja videon sisällöstä pidin kovasti! kaikki yhteiskunnallinen kantaaottavuus, vaikka oman edun tavoittelun nimissäkin, on kuitenkin hyvästä, jos se ei jää puheiden tasolle :-)

  • Jenniii

    Joo, ja itse ihastelin tässä kohtaa juuri tuota sisällöllistä antia, joka ravisuttaa muoti- ja mainosmaailman stereotypioita oikein urakalla. Se oli minusta vielä tuota kierrätysviestiäkin kiinnostavampi aspekti. :)

  • sabriina

    No jopas jotakin! Tuo mainos kyllä säväytti ja siis nimenomaan kaikki ennen tuota varsinaista pointtia eli kierrätysajatusta (toki sekin tärkeä juttu). Nyt tekis mieli pukeutua juuri niinkuin ei saisi pukeutua vallitsevien pukeutumis”sääntöjen” mukaan, koska miksipä ei! Erittäin inspiroiva idea, että yhtenä päivänä asuni voi olla mauttoman yliampuva, toisena taas muodin aallonharjalla ja kolmantena voin olla välittämättä farkkujen läpi näkyvistä pikkuhousuista tai kainalokarvoista ja kaikki nää on ihan okei, vaikka joku muu olisi eri mieltä. Pukeutumisen tai ylipäätään ulkonäön ei tarvii olla ollenkaan niin vakavaa kuin ajatellaan, vaan se voi olla myös hauskaa ja kokeilevaa tai sitten ihan toissijainen juttu kaiken muun lomassa.

    Sinänsähän tämän pitäisi olla ihan päivänselvää, mutta jatkuvasti trendeille ja kauneusihanteille ehdollistavan maailman menossa tämä oli ainakin multa unohtunut, niin hassulta kuin se kuullostaakin.

    Kiitos videovinkistä Jenni!! :)

  • mystery

    Mua ihastutti tossa videossa kyllä eniten nuo kaikki eri etnisyydet , esimerkiksi muslimi kohdassa “chic”. Tuli hyvä mieli kaikesta ihmisten moninaisuudesta, miehestä naisen vaatteissa, proteesijalkaisesta nyrkkeilijästä, ja niin edelleen :) 

     

  • AjN

    Oi, videosta tuli hyvälle mielelle! Ja sanomahan on juurikin oikea; tee juuri niinkuin sinusta tuntuu hyvältä :)

Related posts